oppdal!

Lördag 14 Februari:
Vi spenderade alla hjärtans dag sittandes i en buss i ungefär 14 timmar. Men det gjorde i alla fall inte mig något om man tänker på hur roligt vi hade det i bussen trots det att våra rumpor tillslut domnade bort. Vi kom fram ungefär vid 19.30. Då gjorde vi iordning allting och käkade.
  

Söndag 15 Februari:
Vi gick upp tidigt och var i backen vid 09.30. Jag skulle dagen till ära åka snowboard. För att vara första gången tycker jag att det gick bra och jag tog mig ner för backen smärtfritt, trodde jag i alla fall. I sista backen vurpade jag på något konstigt sätt, jag vet inte hur eftersom jag fick black out, svimmade och mådde illa på grund av att jag slagit i armen på något sätt. Jag kunde inte röra armen resten av dagen men åkte ändå ett åk till innan jag satte mig och vilade. Liftarna stängde 16.00 och då bar det av hem emot stugan igen. Tiden efter backen bestod alltid av dusch, fix och käka. Sedan fram emot kvällen ordnade Gabbe och Jonas med olika lekar, quiz och annat roligt. Efter detta hade vi även en samling då Pelle eller Tobbe pratade lite om hur det är att vara kristen och varför. Vi åt senare kvällsmat innan en lugnt stund tillsammans då vi sjöng och bara var. Sedan var det läggdags!

   
  

Måndag 16 Februari:
Ännu en dag i backen och idag åkte jag skidor. Det kändes bäst så eftersom armen inte var helt bra än och när man åker skidor använder man inte armarna så värst mycket. Det blev alltså fler åk idag och vädret var som dagen innan helt perfekt med sol. Alla kvällar såg ungefär likadana ut. Vi duschade, fixade oss, åt, umgicks, lekte, quiz, kollade på filmer ifrån dagen i backen, hade en liten samling, åt igen och sedan andakt. Men nu började vi även utse dagens tabbe. Alltid är det ju någon eller några som gör bort sig ordentligt i backen. Den som gjort den största tabben straffas då med att åka iklädd en björndräkt hela nästa dag i backen. Första tabben gjorde min kära Sara. Hon hade bland annat åkt in i ett träd och senare under veckan tappade hon även sin mobil i backen plus att hon tappade snowborden och tvingades springa efter den hela vägen ner. 
   
    

Tisdag 17 Februari
Idag åkte vi till Stölen istället för Vangslia. Backarna i Stölen var inte alls roliga så vi spenderade den största delen av dagen i värmestugan. Pelle bjöd på pommes och vi dränkte dem i krydda, ketchup och rostad lök, Linda tyckte i alla fall om löken... Vi grillade sedan korv i backen och om man ville fick man stanna i backen för kvällsåkning, eller åka till badhuset eller åka hem och laga tacos. Eftersom backarna inte var roliga och jag hade inte med mig badkläder så åkte jag och några andra tillbaka till stugan där vi gjorde lite mysigt med tacos och dukning tills de andra kom hem! Denna kväll hade även 7 av 10 flickor på sig adidaströjor, lite små roligt sådär så vi satte kameran på självutlösare och tog oss ett kort. Efter några försök fick vi till några bra bilder. På 5:e bilden tar Pontus upp hela bilden medan vi andra står bakom och posar. -How cool are we?
Dagens tabbe gick till Pontus som åkte in i en skyllt som det stod "Sakta ner" på. Hur lyckas man?
    
   

Onsdag 18 Februari:
Denna dag åkte vi till de roliga backarna i Vangslia igen. Pojkarna raggade även upp en hel del norska flickor denna dag och en norrman gissade på att Pontus var 12 år gammal. Pontus som tidigare i veckan hade retat Alice för att Alex trodde att hon var 12 år fick nu alltså en smäll tillbaka, P12:an och F12:an!
Dagens tabbe fick bli Agnes då hon ramlade när vi skulle gå av liften så hela liften fick stanna i kanske 5 minuter. När vi sedan åkte ner försvann Agnes och det visade sig att hon då åkt ner i en bäck och fick hjälp av en norrman upp.
   

Torsdag 19 Februari:
Sista dagen i backen och det snöade och var kallt hela dagen. Men Alice lyckades ragga på tre norska pojkar som visade sig vara 10, 12 och 13 år gamla, men vad gör det om hundra år? Denna kvällen fick vi även veta vem som haft rätt svar på alla quizer vi haft under veckan. Annie som vann hade 18/18 rätt. Jag var inte så dålig jag heller (höhö), 14/18. Vi var uppe lite senare denna kväll eftersom det var sista natten men så fort vi la oss slockande jag direkt.
Dagens tappe gjordes av Alice. Hon hade dagen tidigare fastnat med sina hängslen i stålpinnarna vid liftkortsläsaren och ramlade då och det tog sin lilla stund innan hon kom upp. Hon fick då att tips av Annie att hon kanske borde ha på sig hängslena istället, men icke! Alice och Linda står i ankarliften och Alice får ont i armen och bestämmer sig för att hålla lite lösare. Då ramlar hon och hängslena fastnar i ankaret, hon ligger på marken och släpas ungefär 30 meter innan hon kommer loss och Linda bara skrattar. Jag tror alla kan ana hur roligt det där måste ha sett ut...

   
   

Fredag 20 Februari:
Vi gick upp grymt tidigt eftersom vi skulle vara klara vid 08.00 för att åka hem. 30 minuter efter utsatt tid satt vi i bussen påväg hem till Sverige. Alla var helt slut och vi sov mestadels av resan. 12 timmar senare var vi hemma igen efter en helt underbar vecka i Oppdal. Sportlovet 2009 är och förblir oförglömligt.


 

 

 

  allt detta är skrivet av lydia holmberg!
  


Kommentarer
Postat av: L

hahahah oooh vad bra skrivet ! ;D<3



JAG SAKNAR DIG

2009-09-16 @ 18:09:21
URL: http://lydiaholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0