om en flicka,



Det var en gång en flicka,

en vanlig flicka som är som alla andra,

hon ler på utsidan, men på insidan har hon aldrig mått sämre,

en dag skulle hon till en psykolog, hon ville inte gå dit,

men det var hennes lärare på skolan som hade sakt till henne att hon var tvungen att prata med någon vuxen, att hon behövde det.

hon gick dit och hennes hjärta pumpade bara snabbare och snabbare, hon kände att hon inte ville gå, men hon gjorde det ändå,

hon satt och pratade länge, länge med psykolog, hon grät och var samtidigt glad över att hon var där.

dom patade över allt som har hänt under flickans liv..

efter att flickan och psykolog hade pratat länge tog

psykologen tog fram ett papper och målar färg,

hon sa till flickan - ränsa ditt hjärna, måla det du vill, det ska inte bli snyggt, du ska bara måla vad du känner.

psykolog gick ut och lätt flickan vara själv i rummet för att måla en bild,

hon tog det vita pappret och tog en pänsel stoppade den i vatten sedan i den svarta färgen,

hon målade hela pappret svart.. sedan tog hon pänseln stoppade ner den i vattnet röde om lite så

den svarta färgen försvan från pänseln..

hon doppade pänseln ner i den gula färgen och gjorde som en blixt över pappret,

när hon precis var klar kom psykologen in igen..

psykologen frågade flickan,

- vad är det du har målat?

- jag vet inte, jag tänkte inte ens när jag ritade bilden,

- får jag gissa vad det är jag tror du vill säga med bilden?

- visst.

- jag tror att bilden visar din ilska du har inom dig som du inte har släppt ut.

flickan började gråta, hon grät och grät, hon kunde inte sluta,

flickan ville bara lägga sig ner på golvet och dö, flickan ville inte mer..

flickan kände att allt som har hänt i hennes liv har tagit över hela hennes liv,

Flickan vill inte mer !!


Kommentarer
Postat av: JAANA

:(

2009-03-02 @ 20:31:16
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: sara

o den flickan är underbar o älskad, men jag förstår henne. finns <3

2009-03-02 @ 20:36:38
Postat av: Lydia

JAG ÄLSKAR DIG.

2009-03-17 @ 11:26:42
URL: http://lydiaholmberg.blogg.se/
Postat av: juuulia

jag älskar dig, jag älskar dig så jävla mycket

2009-04-08 @ 23:14:33
URL: http://thatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0